REKLAMAČNÝ PORIADOK „POTRAVINY DO KAŽDEJ DEDINY“ (e-shop)
- Definícia pojmov:
Predávajúci: Predávajúcim v internetovom obchode www.potravinydodediny.sk je FO Bc. Andrea Fecková – VYDAVATEĽSTVO SPEKTRUM, Brusnica 118, 090 31 Kolbovce, Slovenská republika, ktorá je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, Odiel:.Sro, Vložka 22588/V, IČO: 40357457, DIČ: 1048574615, Tel: 0944 685 264, e-mail: info@potravinydodediny.sk (ďalej len „Predávajúci“)
Kupujúci: Kupujúcim je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá si záväzne objedná tovar, ktorý predávajúci ponúka.
Zásielka: Je tovar doručený na adresu kupujúceho.
Tovar: Je produkt zakúpený v internetovom obchode www.potravinydodediny.sk - Kupujúci odoslaním záväznej objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne oboznámený s podmienkami a spôsobom reklamácie tovaru, vrátane údajov o tom, kde a ako možno reklamáciu uplatniť a vyjadruje s nimi súhlas.
- Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetových stránkach www.potravinydodediny.sk.
- Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí Kupujúcim, ako aj za vady, ktoré sa vyskytnú na tovare v jeho záručnej dobe.
- Predávajúci poskytuje záruku za akosť tovaru do uplynutia doby spotreby tovaru, vyznačenej na obale tovaru
- Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim.
- Kupujúci môže uplatniť reklamáciu na množstvo tovaru, poškodenie obalu tovaru alebo chybnú dodávku tovaru do 3 hodín od obdržania zásielky a to písomne na e-mailovú adresu info@potravinydodediny.sk. Pri reklamácii vád tovaru je potrebné uviesť číslo faktúry, druh reklamovaného tovaru, jeho množstvo a dôvod reklamácie, pri poškodenom obale odporúčame priložiť vyhotovené fotografie chybného tovaru. Zároveň je kupujúci povinný tento tovar zachovať v pôvodnom stave, v akom ho obdržal a pri dodržaní chladiaceho reťazca až do príchodu zástupcu predávajúceho. Zástupca predávajúceho vyzdvihne chybný tovar do 24 hodín a spíše s kupujúcim zápis o reklamácii.
- Pri mäsových výrobkoch a ostatnom potravinárskom tovare je možná reklamácia kvalitatívnych vád tovaru len do uplynutia doby spotreby garantovanej výrobcom, avšak iba za predpokladu, že boli dodržané všetky podmienky skladovania a manipulácie stanovené výrobcom. Podstatnou podmienkou pre akceptovanie reklamácie je preukázanie dodržania chladiaceho reťazca kupujúcim, t.j. aby dodaný tovar nebol v žiadnej chvíli vystavený vyšším teplotám ako je pri čerstvom mäse + 7°C a pri mäsových výrobkoch tak, ako určuje výrobca.
- Za kvalitatívne vady tovaru sa považuje osliznutie alebo zaparenie na povrchu, zmena chuti a vône – cudzí zápach, zmena konzistencie, zmena farby, fyzikálne znečistené mäso pri manipulácii, biologická kontaminácia, hniloba a plesnivenie.
- Pre vybavenie reklamácie kvalitatívnych vád tovaru sa odporúča, aby kupujúci informoval predajcu o reklamácii telefonicky alebo emailom, kde presne uvedie číslo faktúry, druh reklamovaného tovaru, dobu spotreby tovaru, jeho množstvo a dôvod reklamácie. Kupujúcemu odporúčame za účelom zrýchlenia posúdenia reklamácie v rámci svojich technických možností zhotoviť farebnú fotodokumentáciu vady tovaru, fotodokumentáciu prijatej faktúry a zaslať ich predávajúcemu.
Pre tento účel môže použiť nasledovné kontakty:
info@potravinydodediny.sk
Tel.: 0944 685 264 alebo 0919 198 918 - Pre odborné posúdenie reklamácie sa predávajúci zaväzuje vyslaním zástupcu predávajúceho, ktorý osobne do 24 hodín navštívi kupujúceho, preverí chybný tovar a rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do troch pracovných dní. V prípade nevybavenia reklamácie na mieste, bude spísaný zápis o reklamácii a reklamovaný tovar bude odovzdaný zástupcovi predávajúceho. Kupujúci je povinný reklamovaný tovar zachovať pri dodržaní chladiaceho reťazca až do príchodu zástupcu predávajúceho.
- Nárok na uplatnenie reklamácie u predávajúceho kupujúcim zaniká:
- Uplynutím doby spotreby tovaru pri kvalitatívnych vadách tovaru.
- Nepredložením dokladov o zaplatení.
- Neoznámením zjavných vád tovaru (chybné množstvo tovaru, poškodenie obalu tovaru, chybnú dodávku tovaru) do 3 hodín od obdržania zásielky.
- Ak ku vade došlo nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, nesprávnym skladovaním a to najmä nezachovaním chladiaceho reťazca kupujúcim. Pri pochybnostiach o zachovaní chladiaceho reťazca musí kupujúci jeho zachovanie preukázať.
- Reklamácia darčekov a iného pribaleného tovaru, za ktorý kupujúci neplatil, nie je možná.
- O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania prostredníctvom e-mailovej správy, poštou, textovou správou SMS, prípadne telefonicky.
- Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené kupujúcim pri uplatnení reklamácie.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
- výmenou chybného tovaru.
- vrátením kúpnej ceny za chybný tovar.
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.